onsdag 30 juli 2014

Vår bröllopstårta nr 2

I helgen som var hade jag och maken bröllopsfest för vår familj och våra vänner. Kvällen blev riktigt lyckad och långt över förväntan med härliga, dansanta gäster, god mat, fina tal, mycket skratt och grymt bra musik från coverbandet Satisfaction (som går utmärkt och rekommenderas varmt att boka till er egen fest, gå in på www.robinkristiansson.se).

Eftersom det var andra gången vi firade vårt giftermål, så fick jag tillfälle att baka en andra bröllopstårta. Denna blev förstås mycket större än den förra och lite svårare att göra p g a den stekande hetta som rådde förra veckan, in och ut ur kylen hela tiden! Men resultatet blev bra och jag är nöjd :).

Tårtan innehåller vaniljbottnar fyllda med jordgubbsmousevaniljkräm med daimkross och spacklad med jordgubbssmörkräm. Färgerna på tårtan går i samma färgtema som bröllopet och den förra tårtan, vitt (pärlemo), silver och persikofärg.

Här kommer bilder på tårtan!


 
Tårtan är täckt med sp, dom vita delarna är sprejade med pärlemofärg, mittendelen är täckt med confettiströssel och sedan sprejad med silverfärg. Jag satte även dit ett strassband för att lyxa till den lite extra.

 
 
Blommorna är gjorda av gp på floristtråd och är samma som i brudbuketten, pioner, rosor och nejlikor. Jag gjorde även små bollar på tråd med silverglitter som blev lite extra dekorativt.
 


 
Ha det underbart i värmen!
Kram Angelica
 

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Hittade hit när jag snokade lite på nätet efter vilka mina nya jobbarkompisar blir. Hihi, jag kunde inte låta bli. ;)
    Skitsnygg tårta! Det ska bli riktigt kul när Panduro tar över, vi längtar jag och Helene.
    Ha det gott, ses snart! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda!
      Så roligt att du hittat hit, o jag är också supernyfiken på er andra ;). Det ska bli riktigt roligt att få träffa alla, är lite som ett barn på julafton hehe! Ha det så bra ni också, så ses vi snart!
      Kramkram Angelica

      Radera